.

Ei mingeid rabavaid arvustusi. Märgin üles, et ei unustaks.

Novecento

Alessandro Baricco


"Mina olen sündinud sellel laeval. Maailm on olnud siin , aga kaks tuhat inimest korraga. Ja unistused  on olnud siin, aga mitte enam kui mahub ühe vööri ja ahtri vahele. Mängisid oma õnne, klaviatuuril, mis ei olnud lõputu."


Järjekordne Baricco lühike, aga haarav teos. Selles lühiduses on kõik olemas, kõik öeldud. Tegelikult on see näidend. Pigem siis teatritekst, mis kirjutatud ühele kindlale näitlejale ja kindlale lavastajale. Monoetendus. Jutustaja räägib loo klaverimängijast, Novecentost, kes sündis laeval, elas laeval ja suri sellel. "Virginian" oli reisilaev, mis sõitis Euroopa ja Ameerika vahet. Novecento oli laps, kes laeval sündis ja kes sinna ka jäeti. Ta elas laeval kunagi maale astumata ja ta mängis klaverit. Mitte tavalist muusikat, ei ... Ta mängis oma muusikat. Midagi meeliülendavalt kaunist, ta oli parim. Ja see raamat räägibki tema elust ... Ja räägib seda hästi ... 

"Mina olen õppinud niimoodi. Maa on mulle liiga suur laev. See rännak kestab liiga kaua. See naine on liiga ilus. See lõhn on liiga vänge. See on muusika, mida ma ei oska mängida. Andke mulle andeks. Mina ei lähegi maha. Palun lubage mul tagasi minna."


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar