.

Ei mingeid rabavaid arvustusi. Märgin üles, et ei unustaks.

Püha lehm!

Sarah Macdonald


Kuskil kuklas on mul ikka India vaimustus. Õigemini küll vaimustus sellest vaimsest ettekujutusest, milline India võiks olla. Loomulikult on päris India hoopis midagi muud ja kuigi see on mu väikeste unistuste sihtkoht, pean ma end enne ikka korralikult ette valmistama ... Ja tõenäoliselt ma kunagi tõesti lähengi Indiasse ... Ja tõenäoliselt saan ma ka ettevalmistununa šoki ... Aga see on nii tulevikus, et praegu võin ma end raamatute lugemisega lõbustada.

Raamatu autor on austraallanna, kes nooruses ringi reisides ka Indiasse sattus ja sealt kiiruga minema tahtis saada. Enne ärasõitu ennustatakse talle Indiasse naasmist ja oh üllatust, ennustus läheb täide. Üle kümne aasta hiljem sõidab Sarah Indiasse järele oma poissõber Jonathanile, kes seal telereporterina lugusid teeb. Kui juba Indias olla, eks siis tuleb vaimne teekond paratamatult ette võtta ja nii hakkabki lääne ateist ja pragmaatik avastama India religiooniküllust. Kuigi hinduism on põhiline, leiab Indiast ka mugandunud muslimeid, palju Iisraelist ärakaranud juute ja äärmuslikke äärmuslasi kõikvõimalikest usunditest. Ometi on India valmis kõik need eri usundid vastu võtma. Sarah reisib Indias võimalikult palju ringi ning uudistab neid eri religioone ja kultuure, mis suures Indias on, vaimse maailma kõrval kogeb ta muidugi ka India igapäevaelu ... Õpib indialaste kombel eirama mustust ja vaesust, pidevaid kerjajaid, õpib elama veefiltrite ja ülima saastega. Ainus, millega ta tõesti harjuda ei suuda, on indialased, kes tänaval talle ilase pilguga järele vahivad, tema rindade käperdamiseks talle otsa komistavad või lihtsalt jultunult hargivahet krabavad. Valge naine saab igasugust tähelepanu. India ongi Sarah' jaoks kontrastide maa, ilu ja inetus, vaimsus ja maisus, ausus ja petmine on seal nii tihedalt põimunud, et tihti on raske eristada, kus üks lõpeb ja teine algab.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar